"Uprzejmie proszę o informację czy straż pożarna podała ostateczną (nie prawdopodobną jak w dotychczasowym zaświadczeniu) przyczynę pożaru. Proszę również o informację, czy przeprowadzili Państwo prace, które miały na celu ograniczenie ryzyka ponownego wystąpienia podobnej szkody. Pytania te zadaje Uniqa TU SA; przedstawienie oferty wznowieniowej UNIQA warunkuje udzieleniem odpowiedzi na zadane pytania. Ze względu na wysoką szkodowość może się zdarzyć, iż inne zakłady ubezpieczeń nie przedstawią oferty, dlatego w tym roku szczególnie zależy nam na ofercie od obecnego ubezpieczyciela.
Przypominam
się również w sprawie odpowiedzi na pytanie Pana R. z N.,
który pytał czy prześlą Państwo jeszcze dodatkowe faktury do ww. szkody ponad te, które wpłynęły dotychczas."
No bez jaj:
"Straż nie podała ostatecznej przyczyny pożaru, dla nas szczerze mówiąc
istotne było czy to jest wina nasza czy wykonawcy. Skoro okazało się, że
jest to wina wykonawcy, ewentualnie - druga wersja - jego podwykonawców
to my jesteśmy ubezpieczeni, a regres szkody już nas nie interesuje.
Jeśli chodzi o określenie przyczyny pożaru to zdaje się ubezpieczyciel
po to wynajął N., aby ci jako specjaliści określili ostateczną
przyczynę. Ponadto chciałabym nadmienić, że zgodnie z orzecznictwem Sądu
Najwyższego po
otrzymaniu zawiadomienia o wypadku to zakład ubezpieczeń obowiązany
jest do ustalenia przesłanek swojej odpowiedzialności oraz do zbadania
okoliczności dotyczących wysokości szkody. Zakład ten ma obowiązek,
aktywnego, samodzielnego wyjaśnienia okoliczności wypadku i wysokości
szkody. Tego obowiązku, należącego do istoty działalności
ubezpieczeniowej, ubezpieczyciel nie może przerzucić na inne podmioty.
My nie unikamy odpowiedzi na pytania zadawane przez ubezpieczyciela,
jak również udostępniliśmy wszystkie potrzebne materiały i obiekty, aby
ubezpieczyciel posiadł pełną wiedzę potrzebną do wykonania czynności
likwidacyjnych.
U. doskonale się orientuje w zakresie wykonanych prac, naprawiliśmy dach i to co uległo zniszczeniu, aby wykluczyć prawdopodobieństwo zaistnienia podobnego zdarzenia w przyszłości, zostały zbadane wszystkie instalacje, niezgodności między projektem, a wykonaniem nie jesteśmy na razie w stanie w 100% wyeliminować bez częściowej rozbiórki obiektu.
U. nie może warunkować przedstawienia nowej oferty tym, że de facto to oni nie wykonali swojej pracy, a zakładam, że nie wykonali skoro Pana ustami pytają czy my znamy ostateczną przyczynę szkody. Jest to co najmniej niepoważne.
Rozumiem, że mamy wysoką szkodowość i że inne zakłady mogą nie chcieć przedstawić nam oferty, albo przedstawić z zaporową składką, ale po tych kilku latach problemów z U. naprawdę - jeśli będzie taka możliwość - chętnie ubezpieczymy się w innym towarzystwie. Są firmy, które mają jeszcze większą szkodowość, a jednak są gdzieś ubezpieczone.
Pan R. wie, że ostatnie faktury i arkusze kalkulacyjne kosztów dostanie najpóźniej do 20 listopada br. o czym informowałam go w mailu z potwierdzeniem przeczytania 16.10.2013 r."
U. doskonale się orientuje w zakresie wykonanych prac, naprawiliśmy dach i to co uległo zniszczeniu, aby wykluczyć prawdopodobieństwo zaistnienia podobnego zdarzenia w przyszłości, zostały zbadane wszystkie instalacje, niezgodności między projektem, a wykonaniem nie jesteśmy na razie w stanie w 100% wyeliminować bez częściowej rozbiórki obiektu.
U. nie może warunkować przedstawienia nowej oferty tym, że de facto to oni nie wykonali swojej pracy, a zakładam, że nie wykonali skoro Pana ustami pytają czy my znamy ostateczną przyczynę szkody. Jest to co najmniej niepoważne.
Rozumiem, że mamy wysoką szkodowość i że inne zakłady mogą nie chcieć przedstawić nam oferty, albo przedstawić z zaporową składką, ale po tych kilku latach problemów z U. naprawdę - jeśli będzie taka możliwość - chętnie ubezpieczymy się w innym towarzystwie. Są firmy, które mają jeszcze większą szkodowość, a jednak są gdzieś ubezpieczone.
Pan R. wie, że ostatnie faktury i arkusze kalkulacyjne kosztów dostanie najpóźniej do 20 listopada br. o czym informowałam go w mailu z potwierdzeniem przeczytania 16.10.2013 r."
Mój poziom boskości w tematyce ubezpieczeniowej wzrasta z każdą bitewką ;>